vineri, 25 noiembrie 2011

Caria simpla

Continuu aici seria postarilor de pe pagina de facebook . Acolo am discutat despre profilaxie , sa mergem mai departe la afectiuni si tratamente.  Cea mai frecventa si banala afectiune dentara este caria. Carille pot fi simple sau complicate (cand ajung la nerv). Caria simpla trece de multe ori neobservata de catre pacient ba chiar uneori si de catre medic. Apare ca o coloratie in santuri, fosete sau pe suprafetele dintilor. Caria simpla e de cele mai multe ori nedureroasa si uneori insotita de sensibilitate la rece, cald, dulce etc. Uneori nu apare pe suprafetele vizibile ale dintilor ci pe cele dintre ei, greu accesibile. Aceste carii pot evolua rapid catre carie complicata insotita de dureri mari si tratamente mai complexe si costisitoare. De aceea recomand tuturor pacientilor mei control periodic pentru a depista cariile in stadiu incipient.
   Tratamentul cariei simple este de asemeni simplu : se curata partea de tesut dentar afectat si se inlocuieste cu un material compozit fotopolimerizabil sau cu o incrustatie ceramica sau din metal nobil.
   Atasez cateva poze de la un caz de-al meu unde cariile nu erau vizibile dar am banuit existenta lor si am confirmat-o radiografic. Desi pacienta se periaza corect , cariile au aparut datorita faptului ca nu foloseste ata dentara.


La consult am observat o usoara coloratie ce se intrevedea prin transparenta smaltului.

 Radiografia a confirmat suspiciunea initiala: carii simple interdentare, zona respectiva apare tansparenta pe radiografie datorita demineralizarii.

 Dupa indepartarea smaltului e evidenta afectarea dentinei.

 Imagine finala dupa obturare (plombare)
talk to me :)